De beste manier om websitebezoekers om te zetten naar betalende klanten.
Bekend van
200%
3.2x
2.170+
Zo lang heb je om de aandacht te trekken van je bezoekers. Het is dus belangrijk dat je binnen deze korte tijd helder je waardepropositie communiceert en de aandacht grijpt, anders verlaten bezoekers je website zonder te converteren.
Een goede Call-To-Action (CTA) strategie met een focus op online interactie is hierin cruciaal. Meer dan 1700 (!) Nederlandse en Belgische bedrijven passen de strategie al succesvol toe.
Het toepassen van de conversieformule zorgt ervoor dat tot 3,2X meer websitebezoekers contact opnemen, een offerte aanvragen of een aankoop doen voordat ze je site verlaten.
Hoe?
Door je bezoekers te helpen met ‘Ontdekken’. Dit doe je door simpele CTA’s (als “Neem contact op”, “Schrijf je in” of “Bestel nu”) af te wisselen met effectieve CTA’s met activerende teksten die je bezoekers verleiden en uitdagen om erop te klikken.
"Doe de burn-out test"
Ontdekken of je een burn-out hebt (mental coach)
"Vind je ideale plant"
Ontdekken welke planten bij je passen (planten webshop)
"Doe de Letselscan"
Ontdekken of je recht hebt op een schadevergoeding (letselschadebureau)
Nadat de bezoeker op een effectieve CTA knop klikt, komt hij/zij terecht in een conversiebot: een op maat gemaakte webapplicatie met een interactieve flow aan vragen en kennis. Met als resultaat: conversie.
Gratis CTA analyseHelp je bezoekers op interactieve wijze te ontdekken, krijg er conversies voor terug.
Om te bepalen hoe hoog een website op specifieke zoektermen in de zoekmachine verschijnt, analyseert Google onder andere de “Anchor Texts” van een website. Dit zijn de klikbare hyperlinks/CTA teksten die navigeren naar een andere webpagina.
Google controleert hierbij wel of de Anchor Texts daadwerkelijk verwijzen naar datgene wat in de CTA beschreven staat. Het toepassen van de conversieformule maakt dit mogelijk.
Door op je website een op maat gemaakte conversiebot te plaatsen die aansluit op zoektermen die worden gebruikt door jouw doelgroep,kan je je bezoekersaantal binnen 2 tot 3 maanden met gemiddeld 21% verhogen. Dit is te danken aan de hogere positie van je website in Google als gevolg van je waardevolle Anchor Texts.
← Meer info over Anchor Texts & Case Study
Een zonnepanelenbedrijf had meerdere CTA knoppen op de website als “Neem contact op” en “Vraag offerte aan”. Om de conversieformule toe te kunnen passen op de website liet het bedrijf twee conversiebots ontwikkelen.
In de ene conversiebot kunnen bezoekers berekenen hoeveel energie ze kunnen opwekken door zonnepanelen te plaatsen, en in de andere of hun dak geschikt is voor zonnepanelen. Hierdoor kon het bedrijf CTA teksten/Anchor texts plaatsen als “Bereken hier hoeveel je kunt besparen met zonnepanelen” en “Doe de gratis Dakscan”.
Deze effectieve CTA knoppen wisselt het bedrijf momenteel af met de normale CTA knoppen. Hierdoor is niet alleen het conversieratio van de website gestegen, ook het aantal koopgerichte bezoekers. Dankzij het interactieve karakter van de conversiebots en de waardevolle Anchor Texts, komt de site nu op topposities te staan wanneer er bijvoorbeeld wordt gezocht op “geld besparen met zonnepanelen”